Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Home Untuk Tendinitis

Pemulihan Home Untuk Tendinitis

Tendon anda adalah apa yang menghubungkan otot ke tulang anda. Mereka mempunyai fungsi penting dalam memastikan anda mempunyai pelbagai gerakan. Kecederaan, penggunaan yang tidak betul dan postur yang tidak betul boleh menyebabkan keradangan serta kerosakan tendon. Banyak jenis tendinitis boleh dirawat tanpa pembedahan, tetapi hanya doktor anda boleh membuat panggilan itu.

Sendi yang paling biasa terjejas termasuk buku lali, lutut, pergelangan tangan, siku dan bahu. Adalah penting untuk merawat masalah ini apabila ia mula suar asa, kerana air mata kecil di tendon boleh membawa kepada pecah lengkap, yang akan memerlukan pembedahan untuk dirawat.

RICE: Rehat, ais, mampatan dan ketinggian yang disyorkan untuk masalah ini. Doktor anda akan menunjukkan kepada anda bagaimana untuk membalut kawasan atau mengesyorkan dua gol. Memilih kaedah yang salah boleh menyebabkan lebih berbahaya daripada baik. Ais boleh digunakan untuk sekurang-kurangnya yang pertama empat puluh lapan jam selepas kecederaan. Ia boleh memberi manfaat untuk tempoh yang lebih lama, kedua-dua untuk mengurangkan keradangan dan melegakan kesakitan. Rehat adalah benar-benar perlu. Terus menggunakan sendi meningkatkan peluang untuk kerosakan yang lebih teruk. Memartabatkan ia adalah berguna untuk kedua-dua sebab.

Anti-radang: Yang anda pilih akan bergantung kepada kesihatan anda secara keseluruhan dan tahap toleransi anda. Cadangan termasuk naproxen atau ibuprofen. Jika anda mempunyai penyakit buah pinggang, bagaimanapun, doktor anda mungkin hanya membolehkan anda untuk menggunakan Tylenol, seperti yang lain boleh meningkatkan kerosakan buah pinggang.

Semula jadi ubat anti-radang termasuk kulit pokok willow dan jus ceri. Jus juga akan membantu buah pinggang anda menyingkirkan asid urik yang berlebihan dan bahan buangan lain yang boleh menjadi hasil daripada ubat-ubatan.

Pelepasan Sakit: ubat-ubatan anti-radang dan makanan tambahan juga boleh berfungsi sebagai penahan sakit. Pelepasan topikal mungkin juga terdapat. Ekstrak willow dan Gotu kola kedua-duanya boleh membantu dalam menghentikan kesakitan. Lebih produk kaunter yang mengandungi capsaicin, dianggap sebagai perengsa kaunter, boleh menghalang isyarat sakit dari pergi ke otak. Jika anda alah kepada aspirin atau mempunyai gout, mengelakkan pokok dan aspirin. Uji capsaicin pada kawasan yang kecil untuk memastikan kulit anda boleh bertolak ansur.

Pencegahan: Mengelakkan kecederaan sentiasa rawatan yang terbaik. Tendinitis adalah kurang berkemungkinan untuk berlaku jika otot anda tona dengan betul. Latihan rintangan mungkin berguna untuk ini. Memanaskan badan dengan betul sebelum memulakan sebarang aktiviti fizikal adalah bijak, dan tempoh yang sejuk ke bawah boleh membantu selepas latihan. Jika anda merasa sakit di mana-mana sendi atau otot, menghentikan kegiatan itu serta-merta. Ini boleh menjadi kecederaan dan berterusan boleh menjadi bertambah buruk.

Ia adalah idea yang baik untuk berbincang dengan doktor anda sebelum memulakan sebarang rutin senaman baru atau mengambil apa-apa makanan tambahan. Pastikan doktor itu tahu apa-apa syarat yang sedia ada dan apa-apa ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda ambil. Ini akan membantu anda mengelakkan sebarang kesan sampingan atau interaksi herba / dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar