Minggu, 22 November 2015

Mengatasi Bau Peluh - Menggunakan 3 Solutions jelas Tetapi Terabaikan

Mengatasi Bau Peluh - Menggunakan 3 Solutions jelas Tetapi Terabaikan

Bau peluh adalah salah satu topik yang kebanyakan orang lebih suka tidak bercakap tentang. Terutamanya jika mereka menghadapi masalah yang teruk pada peluh berlebihan yang menghasilkan bau badan yang tidak menyenangkan. Walaupun, jika senario yang sesuai dengan anda ... mungkin kebimbangan utama anda adalah bagaimana saya menghilangkan bau peluh yang tidak diingini dan untuk banyak ... tidak akan peduli jika mereka tidak berpeluh lagi ... yang pernah! Well, saya tidak akan pergi sejauh itu dan kami akan menjelaskan mengapa dalam satu minit. Bukan sahaja kita akan bercakap tentang berpeluh dan bau keringat, kita akan menyentuh mengenai tidak berpeluh dan bagaimana yang boleh memberi kesan kepada bukan sahaja kehidupan sosial anda ... tetapi kewujudanmu. Anhidrosis (tidak berpeluh) ini akan memberikan anda keseluruhan bakal baru tentang berpeluh.

Di sini kita akan membincangkan kepentingan berpeluh dan jelas tetapi beberapa remedi terlepas pandang untuk menghilangkan bau peluh yang tidak diingini anda untuk kebaikan.

Ramai di antara kita pernah mendengar tentang hiperhidrosis (peluh berlebihan) bersama-sama dengan cerita-cerita ngeri yang berkaitan dengannya. Hiperhidrosis kini dikelaskan sebagai gangguan kulit mengikut NORD (Pertubuhan Kebangsaan untuk Gangguan Langka), yang memberi kesan kepada 3 peratus daripada penduduk dunia. Walau bagaimanapun ramai orang tidak pernah mendengar mengenai anhidrosis. Sekarang anda mungkin bertanya diri sendiri, apa yang anhidrosis? Anhidrosis adalah ketidakupayaan berpeluh seperti biasa .. Yep! Tidak berpeluh begitu dipentingkan masalah kerana peluh berlebihan. Tidak berpeluh biasanya adalah menyumbang kepada masalah perubatan utama dan boleh mengancam nyawa. Saya fikir saya akan membawa bahawa sehingga kerana kadang-kadang apabila kita menghadapi cabaran, yang juga memalukan, kita kehilangan semua penaakulan.

Seperti mempunyai sakit gigi. Apabila anda mempunyai sakit gigi, satu-satunya perkara yang anda hargai pada masa itu adalah membuang gigi itu. Tetapi jika anda pernah mempunyai gigi yang dikeluarkan maka anda tahu apa yang saya akan berkata. Di satu sisi anda gembira bahawa sakit berdenyut berterusan menyeksa hilang. Hallelujah .... Walau bagaimanapun, beberapa bulan dan tahun akan datang anda mempunyai masalah yang lebih besar ... gigi anda mula beralih ... yang jauh lebih mahal untuk membaiki daripada kanal akar yang mungkin boleh mempunyai menyelamatkan gigi anda. OK ... saya kata semua itu hanya untuk mengatakan, Ya! Bau keringat memalukan, menyakitkan hati dan sakit di bahagian anda tahu apa, tetapi membolehkan bertenang sedikit untuk datang dengan penyelesaian yang tetap jangka panjang kepada masalah bau peluh anda.

Mengharapkan Peluh

Apakah aktiviti-aktiviti biasa yang akan membawa anda berpeluh? Mari kita mulakan dengan apa yang anda mungkin hanya berfikir .... bersenam. Beberapa lagi adalah pendedahan kepada matahari, ketakutan, dan isu-isu tekanan. Melainkan anda berpeluh, berpeluh biasanya hanya gangguan kecil. Bau peluh adalah masalah. Walaupun peluh terdiri daripada garam dan air sehingga ia boleh dikatakan tidak berbau, apa kes bau adalah apabila peluh bersentuhan dengan bakteria yang ada di kulit anda.

Mengapa kita Sweat

Berpeluh memainkan bahagian penting dalam mengekalkan badan yang sihat. Apabila suhu badan kita meningkat, sistem saraf autonomik kami merangsang kelenjar eccrine merembeskan cecair ke atas permukaan kulit kita. Peluh sejuk badan kita kerana ia menyejat. Peluh juga mengandungi sejumlah kecil elektrolit. (a bahan-bahan yang membantu untuk mengawal keseimbangan cecair dalam badan kita)

Peluh Bau Kawalan

Apa yang boleh dilakukan untuk mengurangkan bau yang dikaitkan dengan peluh yang berlebihan? Well, bukan keperluan yang jelas menjadi lebih kelihatan. Perkara pertama yang pertama. Mandi. Mandi biasa membuang bakteria permukaan dari kulit, dan jika anda boleh ingat apa yang telah dibincangkan beberapa perenggan, ia adalah bakteria yang ada pada kulit yang menyebabkan peluh bau. Walau bagaimanapun terdapat beberapa isu-isu lain yang perlu dipertimbangkan. Menggunakan deodoran yang betul atau jika ia tidak melakukan silap mata, maka anda akan mahu untuk menaik taraf kepada antiperspirant yang.

Antiperspirants digunakan untuk mencabut kelenjar peluh, oleh itu peluh kurang mencapai lapisan luar kulit, dan pada dasarnya kurang kemungkinan lebih berpeluh.

Kawasan seterusnya tumpuan harus diet anda. (Aku tidak mengetahui makanan ...) Ya itu betul, makanan! Kita adalah apa yang kita makan ... dan beberapa makanan lebih-lebih lagi daripada yang lain akan menyebabkan anda berpeluh. Tetapi di sini bahagian yang besar, anda tahu yang makanan yang menyebabkan anda berpeluh. Dan jika teliti memantau diet anda adalah satu cabaran ... sebahagian dari kamu akan pasti tidak suka apa yang saya akan mencadangkan depan. (Sebahagian daripada anda mungkin berfikir lebih awal) ... mengurangkan atau menghapuskan Minuman beralkohol. Bagaimanapun, sebelum mengambil apa-apa langkah drastik, saya akan cuba penyelesaian di atas. Jika bau berlarutan, anda mungkin mahu untuk menghubungi doktor anda; mereka mungkin mempunyai beberapa idea-idea tambahan yang akan menghalang bau peluh daripada memusnahkan hidup anda.

Seperti yang kami nyatakan di atas, berpeluh adalah kedua-dua sihat dan normal. Walau bagaimanapun, peluh berlebihan adalah masalah dan apabila anda pasangan yang dengan peluh bau khas, ia adalah masa untuk beberapa perubahan. Beberapa perubahan tersebut terdiri daripada makan sihat, mandi lebih kerap, dan mengurangkan atau memotong, minuman beralkohol. Jika bau peluh anda berterusan dapatkan bantuan perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar