Kamis, 19 November 2015

Acupuncture - Yayasan Its, Kesenian dan Sains

Acupuncture - Yayasan Its, Kesenian dan Sains

Asas akupunktur:

Penemuan akupunktur adalah kira-kira 3000 tahun yang lalu di China. Mereka sedar bahawa dengan meletakkan jarum ke dalam kawasan tertentu pada badan seseorang itu boleh menghilangkan penyakit. Mereka percaya bahawa aliran yang betul darah dan tenaga untuk semua tisu badan adalah penting untuk kesihatan yang betul dan dengan akupunktur mereka boleh memulihkan darah dan tenaga aliran penting itu, kesihatan orang-orang dan daya hidup. Mereka mendapati lebih 2,000 mata terletak pada permukaan badan di mana jarum boleh dimasukkan untuk penyingkiran gangguan aliran darah dan tenaga.

Sains di sebalik bagaimana akupunktur berfungsi:

Sebagai dahulu kala percaya, aliran darah yang betul dan tenaga untuk semua tisu badan adalah penting untuk kesihatan yang betul. Sains disahkan pandangan ini dengan bukti bahawa setiap sel badan yang membentuk organ-organ, kelenjar, otot dan tisu-tisu lain memerlukan aliran penuh dengan darah yang penting dan banyak tenaga untuk berfungsi dengan betul. Sains juga disahkan bahawa penempatan yang betul dan manipulasi jarum ke dalam badan akan merangsang aliran darah dan bahan kimia berpotensi menyembuhkan mana-mana kawasan berpenyakit badan.

Seni penyembuhan sebalik mengapa akupunktur berfungsi:

Seni belakang akupunktur bekerja sebahagian besarnya bergantung kepada keputusan seni akupunktur sebagai kepada siapakah di antara 2000 titik akupuntur untuk memilih untuk rangsangan dengan jarum akupunktur, dan bagaimana untuk memanipulasi jarum ini untuk mendapatkan kesan yang diingini. Apabila seni ini dengan betul dilakukan pemulihan aliran darah penting dan tenaga akan berlaku untuk sembuh secara semula jadi badan dan mengoptimumkan kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar